Transport
Szanowni Państwo
Mając na uwadze przede wszystkim bezpieczeństwo naszych klientów staramy się zapewnić Wam na naszych imprezach turystycznych środki transportu, przede wszystkim autokarowe, na jak najwyższym poziomie:
Autokarem:
Współpracujemy ze sprawdzonymi kontrahentami, posiadającymi nowoczesny i komfortowy tabor autokarowy. Aktualnie jeździmy autami o klasie emisji spalin min EURO V lub wyższej (sporadycznie, na krótszych trasach, też jeszcze EURO IV). Najczęściej markami: SETRA, MERCEDES, VDL lub MAN.
Autokary wyposażone są w nowoczesny sprzęt nagłaśniający, DVD, toalety i barek z zimnymi i ciepłymi napojami (płatne na miejscu), w wymagane systemy bezpieczeństwa a przede wszystkim prowadzone są przez wysokiej klasy kierowców, którzy nie tylko posiadają odpowiednie umiejętności i uprawnienia ale też odpowiednie podejście do klienta, co jest dla nas równie ważne, szczególnie przy wycieczkach grup szkolnych.
Przypominamy, że w przypadku wycieczek objazdowych dla grup ceny są kalkulowane indywidualnie dla danego zgłoszenia i zawierają już dojazd po grupę. Nie stosujemy, jak niektórzy touroperatorzy, żadnych opłat za dojazdy po kraju, nie doliczamy uczestnikom w trakcie trwania wycieczki, żadnych dodatkowych kosztów za wjazdy do miast ujętych w programie (np. do Paryża, Londynu czy Rzymu) czy opłat parkingowych lub drogowych. Podana cena danego programu imprezy turystycznej już je zawiera.
Programy naszych wycieczek są zgodne z aktualnymi przepisami transportowymi i czasu pracy kierowców w Polsce, w krajach tranzytowych i krajach docelowych wybranej imprezy turystycznej.
Przed samym wyjazdem jesteśmy w stanie podać Wam również nr rejestracyjny autokaru, abyście Wy lub zainteresowani rodzice mogli sami sprawdzić podstawowe informacje na odpowiednich portalach internetowych np. https://bezpiecznyautobus.gov.pl/
Jeśli takie jest Wasze życzenie, to polecamy zawsze, aby przed wyjazdem przeprowadzić kontrolę autokaru przez policję.
Możemy również podać rozkład miejsc dla uczestników w autokarze; obowiązkowo podajemy go dla grup łączonych, gdzie biuro przydziela odpowiednie sektory dla poszczególnych grup. Nie mniej prosimy aby opiekunowie przydzielili odpowiednie miejsca dla uczestników. Przy mniejszych grupach dojazd do miejsca wsiadania może być zapewniony mniejszymi busami, samochodami osobowymi lub sporadycznie transportem kolejowym.
Promem:
Kilka programów wycieczek obejmuje również transport promami. Czasami jest to krótka przeprawa trwająca od kilkudziesięciu minut do 3-4 godz. (np. Tallin- Helsinki). W niektórych przypadkach trwają one wiele dłużej i takie imprezy oznaczone zostały również ikonką promu. W przypadku długich podróży dziennych (np. Ystad-Świnoujście) do dyspozycji grupy pozostają miejsca pokładowe lub ew. fotele lotnicze albo kuszetki. W przypadku długich podróży nocnych (np. Amsterdam-Newcastle) zapewniamy kabiny ekonomiczne 4-osobowe wewnętrzne z łazienkami. Za dopłatą możliwe są inne. Cena podstawowa zawiera kontyngent kabin na dokładną ilość uczestników i opiekunów, np. przy grupie 44 uczniów + 4 opiekunów będzie to 12 kabin bez względu na płeć uczestników; na życzenie, zgłoszone odpowiednio wcześniej i za dopłatą, zawsze możemy zarezerwować inny układ lub rodzaj kabin dla Waszej grupy.
Samolotem:
Niektóre imprezy turystyczne, głownie ze względu na odległość, odbywają się transportem lotniczym i takie zostały oznaczone ikonką samolotu. Latamy głównie z liniami lotniczymi narodowymi lub typu „low cost” z Polski lub lotnisk krajów ościennych. Biuro nie ma możliwości przydziału miejsc dla grupy w samolocie, chyba, że wykupi ona sobie taką usługę dodatkowo u przewoźnika. Obowiązują ograniczenia i restrykcje w ilości, wadze bagażu i przewożonych produktów (w zależności od lotniczego przewoźnika) a także dodatkowe koszty w przypadku rezygnacji lub zamiany uczestnika/ów, zgodne z taryfami przewoźnika W cenie zazwyczaj ujmujemy już transfery na/z lotniska wylotu/przylotu (szczególnie przy grupach szkolnych).
Lot do miejsca docelowego i przylot z niego podlegają warunkom Konwencji Montrealskiej z 1999 r. zgodnie z Rozporządzeniem Rady (WE) nr 2027/97 w sprawie odpowiedzialności przewoźników lotniczych. Reklamacje dotyczące uszkodzenia lub splądrowania bagażu w trakcie przewozu lotniczego należy składać pisemnie na adres przedstawicielstwa linii lotniczych w ciągu 7 dni od odebrania uszkodzonych przedmiotów. Reklamacje wynikające z opóźnienia w dostarczeniu bagażu należy składać pisemnie na adres przedstawicielstwa linii lotniczych do 21 dni od dnia przekazania bagażu pasażerowi.
Transport lokalny:
W trakcie trwania imprezy turystycznej zdarza się, iż grupa korzysta z transportu lokalnymi środkami komunikacji: autobusami miejscowymi, kolejkami podmiejskimi lub metro, tramwajami, transportem wodnym. Zazwyczaj są one wykorzystywane wtedy, kiedy ze względu na przepisy o czasie pracy kierowców, nie jest możliwe wykorzystanie autokaru. Informujemy o tym w programach naszych imprez turystycznych. Opłaty za te przejazdy zwyczajowo nie są wliczone w cenę wycieczki (chyba, że grupa zdecyduje inaczej) i pobiera je na miejscu pilot. Staramy się, aby były one jak najniższe wykorzystując zniżki grupowe lub dla grup szkolnych (o ile takie są udzielane).